Tabloul pictorului flamand Frans Snyders, Pelerinii din Emaus, dezvăluie aparent o scenă de bucătărie: o tânără slujnică rubicondă, înconjurată de fructe, legume şi vânat, zâmbeşte arătându-ne ostentativ un ciorchine de struguri. Ea ne atrage atenţia astfel asupra încăperii din fundal, în care trei bărbaţi stau la masă. Cel din mijloc binecuvântează pâinea, un gest care dezvăluie comesenilor că tovarăşul alături de care străbătuseră drumul de la Ierusalim la Emaus este însuşi Iisus cel înviat a treia zi din morţi.
În prim-plan tronează alimente obişnuite pentru mesele celor înstăriţi, de la pâine albă la păsări zburătoare precum sitarii. Ele constituie un indiciu cu privire la statutul social al clienţilor pentru care Snyders elaborează la începutul carierei acest tip de compoziţii complexe în care trimiterile la viaţa spirituală se împletesc cu realitatea cotidiană a Ţărilor de Jos de la începutul secolului al XVII-lea.